Aktivitet:
Mellemmaraton lørdag den 30.november 2013 fra 9.00 til 17.00 i Vig Bio:
8:00 Vi ankommer og smører sandwich.
9:00 Afkrydsning af deltagere og salen åbnes, slikbutik åben.
9:30 Alle i salen – Velkomst v. Belinda og Anne.
9:45 Guldhornene, indledning og konkurrence v. Belinda
Konkurrencen er fem spørgsmål til filmen. Læses højt inden filmen starter.
11:15 Guldhornene slutter. Aflevering af konkurrencesedler i kasserne.
11:15 Frokost – sandwich – slikbutik åben.
11:35 Tilbage i salen. Konkurrencer v. Belinda
Konkurrence: Der trækkes lod blandt de rigtige svar til Guldhornene. Vinderne får gavekort til Vig bio, popcorn og filmplakater.
Konkurrence – PowerPoint gæt 10 filmbilleder: Sal deles i to, man rejser sig op, når man tror, man ved, hvad det er for en film. Det hold, der havde en, der rejste sig først, svarer først, derefter skiftes de, hvis der svares forkert. Det hold med flest rigtige vinder. – Vinderholdet får karameller kastet ud over sig. (Og det andet hold får også lidt karamelregn ud over sig)
12:00 Grinchen – julen er stjålet, indledning v. Anne
13:45 Grinchen – julen er stjålet slutter
13:45 10 minutters tissepause og slikbutik åben.
13: 55 Tilbage i salen. Konkurrence v. Belinda
Konkurrence- Biobanko: To kasser med numrene på rækkerne og sæderne. Der trækkes først et rækkenummer, alle på rækken rejser sig. Herefter trækkes et sædenummer og vinderen får filmplakat og popcorn.
14:00 Vilde Rolf, indledning v. Belinda
15:50 Vilde Rolf slutter
Tak for i dag
Deltagere og samarbejdspartnere:
Salen var fuld, 152 børn og 4 voksne fra klubben.
Vi var to fra klubben, der planlagde og fire til at gennemføre dagen.
Erfaringer:
Vi har afholdt mellemmaraton tre gange og alle tre gange med stor succes.
Vi synes vi har lavet et godt koncept og det er blevet taget rigtig godt imod af både børn og forældre.
Det var i starten vigtigt at lave en god reklame for arrangementet, fordi det var nyt. Nu på tredje år, er der så stor interesse, at vores sal ikke er stor nok til alle dem der vil være med.
Vi har lært, at det er nemt at lokke denne målgruppe i bio en hel lørdag.
Vi vil ikke gøre noget meget anderledes, men vi finder da på lidt nyt hvert år.
I vil elske det!
Økonomi:
Deltagerne betalte 100 kroner. For dem fik de tre film og frokost.
Udgifter til konkurrence blev også dækket at de 100 kroner pr. deltager.
Det har løbet rundt alle tre år uden underskud.
Markedsføring:
Vi skriver ud på skoleintra (med hjælp fra skolerne), deler (i et hvist omfang) flyer ud på skolerne, viser en PowerPoint for mellemgruppen med reklame om maratonet umiddelbart op til, at vi åbner for tilmelding, skriver mail ud til vores medlemmer over CBAS og har information om mellemmaraton på CBAS, hvor man skal tilmelde sig.
Kontakt:
Odsherred Børne- og Ungdomsfilmklub
v/Belinda Just Hahn, T 40520941, M just_hahn@hotmail.com
Bilag:
Program for Mellemmarathon
Flyer for Mellemmarathon
Program for Natmarathon