Aktivitet:
- Vi har indtil i år selv taget lister ud på elevtal via skolernes portaler. Vi har fået trykt vores programmer og pakket dem i kuverter til hver enkel skoleklasse. Vi har selv kørt ud til skolernes sekretærer som har omdelt dem til klasserne. De får også programmet på en pdf fil, så de kan lægge programmet på skolens Intra-net. Det er vigtigt at have en god kontakt til skolerne, så sæt lidt tid af til en lille snak. For at lette deres arbejde, spørger vi om vi skal fordele dem i dueslagene, så bliver de glade.
- Da vi også har Spireholdet for børnehavebørn, tager vi også ud til børnehaverne med programmet.
- Med hensyn til de udviklingshæmmede, har vi brugt forældre til at dele programmer ud. Vi arbejder stadig på at finde nye muligheder for at brede budskabet.
- Vi har en god kontakt til den lokale avis, hvorfor vi ikke har svært ved at få artikler i om vores arrangementer.
- Vi har nogle år deltaget i den lokale børnekulturfestival, men her deltager forældrene ikke, hvorfor vi har droppet dette igen.
- Vi uddeler i stedet vores medlemskort i Glostrup Shoppingcenter en uge før vores første fremvisning, og her får vi også talt med en masse som måske ikke lige har fået tilmeldt poderne. Dette kan selvfølgelig også lade sig gøre her.
- Vi får lavet nøglehængere, som udleveres sammen med medlemskort.
- I Glostrup har vi Kulturnat hvert år i den sidste weekend i oktober. Vi har valgt at deltage mere på denne dag. I 2012 havde vi besøg af 2 stuntmænd – dette trak mange mennesker til biografen. I 2013 havde vi Postmand Per arrangement med Tina Klemmensen og i 2014 påtænker vi noget børneteater / musik/lyd m.m. Er endnu ikke færdig planlagt.
Deltagere og samarbejdspartnere:
Kulturnatten er et samarbejde mellem den frivillige forening ”Sofarækken” og os.
Erfaringer:
Det er vigtigt at opbygge kontakt til kommunen, derved kan det være nemmere at få forskellige ydelser stillet til rådighed.
Vi tror stadig på det, at have personlig kontakt med børn og voksne. Det giver rigtig meget goodwill i lokalområdet og kommunen.
Vi har lært, at man hele tiden skal være på, og udvikle klubben. Turde prøve noget nyt.
Økonomi:
Det vi bruger flest penge på er trykning af program samt nøglehængere.
Kulturnatten finansieres stort set af Glostrup Kommune.
Markedsføring:
Vi har vores egen hjemmeside, hvor man kan tilmelde sig og se programmet m.m. Vi prøver også at være på Facebook.
Kulturnatten kommer i en guide som udgives af kommunen.
Kontakt:
Glostrup Filmklub for Børn og Unge,
v/Irene Klitbo, T 51 30 60 20, M iklitbo@pc.dk
Bilag:
Ingen